Ilmainen toimitus yli 700€ tilauksiin! | Tilaa meiltä ilmainen värimalli tarvittaessa!

Lehdistötiedote 4.5.2018

Yritys, y-tunnus, yhteyshenkilö, puhelin.

Huonekalutehdas Seppänen Oy, 2353522-7, Kimmo Seppänen, +358 400 845 498

Huonekalutehdas Seppänen Oy:n lehdistötiedote 4.5.2018

Huonekalutehdas Seppänen Oy valmistaa Petäjävedellä, Keski-Suomessa korkealaatuisia huonekaluja huonekaluliikkeisiin ja Suomalaisille kuluttajille. Pääasiallisina tuotteina Tammesta, Koivusta ja Mdf:stä valmistettavat, Pöydät, Senkit, Kaapit, Laatikostot, Tasot, Hyllyköt yms.

Vuosi 2018 on osoittautunut tehokkaaksi Huonekalutehdas Seppänen Oy:lle ja merkitykselliseksi koko Suomalaiselle huonekalun valmistukselle.

Tehtaamme aiempien omien tuotteiden, Paksu® -furniture ja Jalo, sekä Urho-Kalusteiden myynti Suomessa on ollut alkuvuodesta noin 30% kasvussa. Näiden tuotteiden myynti kuluttajahinnoissa asettunee vuositasolla noin 0,5me tasoon.

Maaliskuun 27.päivä teimme yhteistyö sopimuksen Isku Oy:n kanssa. Isku tulee markkinoimaan uusinta kodin kaluste sarjaamme nimeltään EKO. Näitä tuotteita markkinoidaan pöytinä, senkkeinä, kaappeina, tasoina ja sohvapöytinä. Odotamme tästä uudesta yhteistyöstä kuluttajahinnoissa noin 0,5 – 1,0me myyntiä. Kesän ja syksyn aikana nämä tuotteet ovat kuluttajien saatavilla Iskun myymälöistä kautta maan.

Huhtikuun 19.päivä teimme yhteistyö sopimuksen Valanti Interiors Oy:n kanssa.

Tulemme jatkossa valmistamaan kaikki Valanti brändin puu- ja levykalusteet.

Valanti brändi on voimakas tekijä Suomalaisessa huonekaluteollisuudessa. Kirsi Valanin ajattomat ja korkealaatuiset tuotteet on suunniteltu pitkäikäisiksi tinkimättömällä laadulla.

Valanti yhteistyöstä odotamme kuluttajahinnoissa laskettuna 0,5 – 0,7me myyntiä.

Toukokuun 4.päivä allekirjoitimme Esisopimuksen ostaaksemme Huonekalutehdas Yli-Heikkilä Oy:n hyllykkötuotteet Lord ja Astro. Kyseiset tuotteet myydään pääasiassa Norjaan ja Ruotsiin joissa kuluttajahintainen myynti vuonna 2017 oli noin 2,1me tasolla. Näiden korkealaatuisten tuotteiden valmistus Petäjävedellä aloitetaan 1.1.2019. Tuotteiden ja palveluiden uudistusten jälkeen haemme Lord ja Astro tuotteilla kuluttajahinnoissa noin 1,4-2,2me myyntiä Norjan ja Ruotsin markkinoilta. Kysynnän mukaan pyrimme palauttamaan Lord tuotteen myös Suomen markkinoille.

Kesän aikana tulemme laajentamaan tuotanto tilojamme Petäjäveden Teollisuustie 12:sta myös Teollisuustie 10 sijaitsevaan puuteollisuuskiinteistöön. Näiden kahden tehdasyksikön yhteenlaskettu pinta-ala nousee noin 1400neliöön.

Investointeja kohdennetaan myös koneisiin jotta voimme palvella laajentuvaa asiakaskuntaamme entistä tehokkaammin.

Edelleen henkilöstömme tulee varovaisen arvion kautta kasvamaan tämän hetkisestä 5 henkilöstä noin 10-17 henkilöön vuoden 2019 loppuun tultaessa.

Kokonaisuudessaan maltillinen arvio tuotteidemme myynnistä kuluttajahinnoissa laskettuna tulee vuonna 2019 asettumaan noin 2,9 – 4,4 miljoonaan euroon.

Kiitos asiakkaille, yhteistyökumppaneille ja työntekijöille.

Yrittäjä, CEO, Kimmo Seppänen.